På Badhusbergets förskola leker barnen på en matta, det är en så kallas birdiebox som projicerar en bild ner på mattan. Här får Freya, Evy, Aaron, Monib och Abdirahman köra genom Göteborgs stad under överseende av Sara Karlsson, förskollärare. Foto: Gabriel Berndtsson
På Badhusbergets förskola leker barnen på en matta, det är en så kallas birdiebox som projicerar en bild ner på mattan. Här får Freya, Evy, Aaron, Monib och Abdirahman köra genom Göteborgs stad under överseende av Sara Karlsson, förskollärare. Foto: Gabriel Berndtsson

I en digital värld blir barnen interaktiva

”Det är viktigt att vi hänger med i utvecklingen och möter barnen där de står idag”

2017-10-31 Digitala verktyg används idag ända ner i förskolan. Barnen föds in i det här datoriserade samhället och det är viktigt för pedagogerna att hänga med och möta dem i den här utvecklingen. Det handlar inte om att lämna allt det icke digitala, utan att tillföra ytterligare sätt att arbeta på och det öppnar sig många nya möjligheter.

Kronbergets och Badhusbergets förskolor har ett bra samarbete och har tagit fram en gemensam mediepedagogisk plan när det kommer till digitala verktyg. De har startat en grupp från båda skolorna med Lisa Kling och Sara Carlsson från Badhusberget förskola samt Caroline Edvardsson och Annelie Strengsdal på Kronberget.

Läs hela texten i papperstidningen eller e-tidningen. Du vet väl att du kan gå in och teckna en prenumeration och få den digitala tidningen på köpet: https://www.lysekilsposten.se/prenumeration/
Det går även att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm

 

Publicerad: Uppdaterad:
Gabriel Berndtssongabriel@lysekilsposten.se0523-667085
Nyhetsarkiv