Allmänna Reklamationsnämnden avslår nu brastadbons krav, då nämnden inte kan se att bolaget brustit i konsumenträttsligt hänseende. Allt berodde på ett ”handhavandefel”.

Trasig telefon berodde på ”handhavandefel”

Brastadbo anmälde nätkedja till ARN – får inget gehör

2018-01-24 En missnöjd kund i Brastad anmälde en stor nätkedja till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) efter att den nyinköpta telefonen gick sönder.
Nämnden avslår nu konsumentens krav, då ARN inte kan se att bolaget brustit i konsumenträttsligt hänseende. Allt berodde på ett ”handhavandefel”.

Hela texten kan du läsa i papperstidningen eller e-tidningen. Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 161 kronor/månaden) får dessutom den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 89 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar.
Vill du också ha tidningen? Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafsson, ahlbin@lysekilsposten.se0523-667083
Annons
Nyhetsarkiv