Lysekilsbo har anmält en husbilsförsäljare i södra Sverige till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. I sin anmälan berättar han att han har kontaktat husbilsförsäljaren, som meddelat att kunden kan få tre fel åtgärdade under garantitiden på sex månader, men Lysekilsbon är inte tillfreds med husbilen utan vill häva köpet. Husbilen på bilden har ingetmed det aktuella ärendet att göra. Foto: Privat

Lysekilsbo vill häva köp av husbil

Hänvisar till ångerrätten i anmälan till ARN

2018-11-07 Lysekilsbon köpte en begagnad husbil för cirka 400.000 kronor och upptäckte några dagar senare att både startbatteriet och cirkulationspumpen var trasig. Nu vill han häva köpet.

Vill du också läsa tidningen? Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 149 kronor/månaden) får den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 89 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar, samt upptäcka alla finesser i appen

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv