Lysekilspar blev blåsta på 270 000 kronor

Anmälde banken till ARN – får inget gehör

2019-10-18 Ett Lysekilspar blev blåsta på 270.000 kronor av en telefonbedragare. Lysekilsparet anmälde Swedbank till ARN, Allmänna Reklamationsnämnden, och krävde samma belopp i skadestånd, men får inget gehör. Banken har inte gjort något fel, utan hela ansvaret ligger på kunden själv.

För den som redan är prenumerant klicka här.

Vill du också läsa tidningen? Vi bjuder Dig på en veckas gratis läsning av etidningen utan förpliktelser. Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 99 kronor/månaden) får den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 69 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar, samt upptäcka alla finesser i appen.

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv