”Försäkringskassan beklagar djupt den mycket otillfredsställande hanteringen och de olägenheter den medfört för Munkedalsbon och har bett om ursäkt för detta”, skriver en chef på Försäkringskassan i ett yttrande till Justitieombudsmannen (JO). Pressbild

Försäkringskassan svarar på JO-anmälan om brister i Munkedal

2019-09-05 Försäkringskassan yttrar sig till Justitieombudsmannen sedan en person i Munkedal anmält bristande handläggning. I yttrandet beklagar Försäkringskassans chef hanteringen av det aktuella fallet och man meddelar även att Munkedalsbon har fått en ursäkt för ”otillfredsställande hantering”.

För den som redan är prenumerant klicka här.

Vill du också läsa tidningen? Vi bjuder Dig på en veckas gratis läsning av etidningen utan förpliktelser. Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 99 kronor/månaden) får den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 69 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar, samt upptäcka alla finesser i appen.

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Annons
Nyhetsarkiv