”Fjärde kvartalet blev bättre än förväntat”

Torsten Jansson, vd för New Wave Group

2016-02-14 – Fjärde kvartalet blev betydligt bättre än vad jag trodde.
Det konstaterar Torsten Jansson, vd och koncernchef för New Wave Group, efter bokslutskommunikén som presenterades på torsdagen.

– Den extremt varma vintern, eller snarare den uteblivna vintern, gjorde att vi sålde väsentligt färre vinterprodukter än vad vi planerat för. Därmed fanns det en uppenbar risk för en minskad total försäljning, framför allt då vintern var lika varm både i Europa och i Nordamerika.  Men istället slog försäljningskanalen profil till med en organisk tillväxt på fantastiska 20 procent, säger Torsten Jansson.

– Rörelsesegmentet Profil ökade med 18 procent och då ska man veta att segmentet hade en ökning på 21 procent under fjolårets fjärde kvartal. Totalt ökade försäljningen med 12 procent till drygt 1.4 miljarder, vilket är den högsta försäljningen någonsin på ett kvartal, även om jag hade räknat med ännu mera…

Läs mer i papperstidningen eller på buyandread.

https://www.buyandread.com/next/pub.htm?pub=lysekilsposten

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv