”Det känns väldigt positivt att vi med denna satsning ytterligare kan förstärka de satsningar vi hela tiden arbetar med för att skapa nya produkter och aktiviteter utanför högsäsong”, säger Maria Kjellsson, vd på Gullmarsstrand.

Bohuslänskt samarbete ska ge fler vinterkonferenser

Elva konferensanläggningar satsar på gemensam marknadsföring med Västsvenska Turistrådet

2016-02-09 Fler konferensbokningar till Bohuslän under vinterhalvåret – det är målet när Gullmarsstrand Hotell och Konferens tillsammans med tio andra bohuslänska hotell satsar på gemensam marknadsföring tillsammans med Turistrådet Västsverige.

Den bohuslänska naturen med aktiviteter i det vackra vinterlandskapet och storslagna vyerna ska locka konferensgäster till regionen.

Den nya gemensamma reklamkampanjen kommer att synas både i tidningar, i mobiltelefoner och i tv-reklam. Målgruppen är företag som behöver komma iväg för att arbeta tillsammans i en inspirerande och avskild miljö, som inte ligger alltför långt bort från kontoret. Man ska få ny energi och komma hem med goda resultat.

”Känns väldigt positivt”

– Det känns väldigt positivt att vi med denna satsning ytterligare kan förstärka de satsningar vi hela tiden arbetar med för att skapa nya produkter och aktiviteter utanför högsäsong. Tidpunkten passar också väldigt bra då vi snart inviger vår nya varma utomhuspool 38G som kommer att sväva på pålar ovanpå havet, säger vd Maria Kjellsson.

Konkurrensen om konferensgästerna hårdnar. Nyetableringar i storstäderna gör det nödvändigt för hotellen i Bohuslän att hitta nya vägar…

Läs mer i papperstidningen eller på buyandread.

https://www.buyandread.com/next/pub.htm?pub=lysekilsposten

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv