Västtrafik kritiseras av Konsumentverket för diskriminering sedan det visat sig att en österrikare på besök inte kunde köpa en viss biljett i bolagets app. Den accepterar nämligen bara nordiska betalkort. För österrikaren blev resan därför nästan dubbelt så dyr. Foto: Västtrafik

Västttrafik får kritik av Konsumentverket för betalappen ToGo

2018-10-31 Västtrafik kritiseras av Konsumentverket för diskriminering sedan det visat sig att en österrikare på besök inte kunde köpa en viss biljett i bolagets app. Den accepterar nämligen bara nordiska betalkort. För österrikaren blev resan därför nästan dubbelt så dyr.
Konsumentverket undrar nu om Västtrafik har vidtagit några åtgärder.

Vill du också läsa tidningen? Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 149 kronor/månaden) får den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 89 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar, samt upptäcka alla finesser i appen.

Publicerad: Uppdaterad:
Annons
Nyhetsarkiv