Sotenäsbon anser sig ha godkänt ett pris på ett glasparti utifrån uppgifter av en sakkunnig säljare som gjort en fackmannamässig bedömning av storleken från en presenterad ritning. Nu anmäler han byggvaruhandeln till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, sedan han fått beställa ett nytt glasparti med vikdörrar med rätt mått. Glaspartierna på bilden har inget med det aktuella fallet att göra. Foto: Privat

Sotenäsbo fick beställa glasparti två gånger innan det blev rätt mått

Anmäler byggvaruhandel till Allmänna reklamationsnämnden

2018-11-15 En sotenäsbo fick felaktigt mått på ett stort glasparti med vikdörrar och var tvungen att beställa ett nytt glasparti för över 40.000 kronor med rätt mått...

Vill du också läsa tidningen? Vi bjuder Dig på en veckas gratis läsning av etidningen utan förpliktelser. Gör så som allt fler och mejla namn, adress och telefonnummer samt hur länge du vill ha tidningen till prenumeration@lysekilsposten.se Du kan också beställa en prenumeration här. Det går dessutom att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm Du som prenumererar på papperstidningen (priset är 149 kronor/månaden) får den digitala tidningen på köpet. Du kan också välja att enbart prenumerera på e-tidningen (priset är 89 kronor/månaden). Ladda ner vår app ”Lysekilsposten” för iOS eller Android för att se bilder och kompletta artiklar, samt upptäcka alla finesser i appen.

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv