Lysekilsbo nekas ersättning från försäkringsbolag

Hade skada i benet före skidresan till Alperna

2017-11-11 En missnöjd kund i Lysekil anmälde ett försäkringsbolag till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Nämnden avslår nu konsumentens krav, då ARN inte kan se att bolaget brustit i konsumenträttsligt hänseende.

Lysekilsbon skulle åka på skidsemester till italienska alperna. Hans uppfattning var att han, av läkare på plats, inte tilläts åka skidor för att pjäxan skavde hål på den tunna skenbenshuden på hans ben. Lysekilsbon begärde ytterligare försäkringsersättning för outnyttjad resa samt läkarvårds- och medicinkostnader.

Läs hela texten i papperstidningen eller e-tidningen. Du vet väl att du kan gå in och teckna en prenumeration och få den digitala tidningen på köpet: https://www.lysekilsposten.se/prenumeration/
Det går även att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafssonahlbin@lysekilsposten.se0523-667081
Nyhetsarkiv