En Lysekilsbo har hamnat i kläm mellan en datortillverkare och försäljare. Eftersom han inte lyckats få tillbaka alla pengar han betalat anmäler han den stora och kända nätkedjan till ARN, Allmänna Reklamationsnämnden. Foto: Pixabay

Lysekilsbo i kläm mellan nätbutik och tillverkare

Köpte dator som inte gick att laga – nu anmäler han kedjan till ARN

2017-11-03 Det kan ha sina nackdelar att handla på nätet och inte i den lokala butiken. Det har en Lysekilsbo, som köpte en dator i en nätbutik, fått erfara.

Ganska omgående började datorn krångla och det visade sig att den inte gick att reparera. Nu har Lysekilsbon hamnat i kläm mellan datortillverkaren och försäljaren. Eftersom han inte lyckats få tillbaka alla pengar han betalat, anmäler han nätkedjan till ARN, Allmänna Reklamationsnämnden.

Läs hela texten i papperstidningen eller e-tidningen. Du vet väl att du kan gå in och teckna en prenumeration och få den digitala tidningen på köpet: http://www.lysekilsposten.se/prenumeration/
Det går även att köpa digitala lösnummer på: https://lysekilsposten.buyandread.com/wl/index.htm

Publicerad: Uppdaterad:
Ahlbin Gustafsson, ahlbin@lysekilsposten.se0523-667083
Annons
Nyhetsarkiv